De vereniging

Wij zijn een gezellige groep mensen van alle leeftijden die een passie delen voor dans, muziek en folklore. Een lesavond bestaat uit een combinatie van het aanleren en afwerken van nieuwe dansen, het doordansen van al bekende dansen en het ophalen van vroeger gedanst materiaal.  Er komen dansen voorbij uit de hele wereld, met het accent op Europa. Zo dansen we bijvoorbeeld Bulgaars, Frans, Albanees, Deens, Servisch, Georgisch, Schots, Nederlands, Baskisch en Pools. Rustige maar ook snelle kringdansen worden afgewisseld met parendansen en longways, en af en toe een dans los in de ruimte. We verwelkomen elk jaar nieuwe dansers in de groep, maar hebben ook leden die zich al ruim 25 jaar thuis voelen bij de vereniging.

Daarnaast zijn we ook een vereniging die graag van alles een feestje maakt. Zo hebben we elk jaar een kerstbal en een eindbal: doordansavonden waarop we het kalenderjaar en het dansseizoen in stijl afsluiten met heerlijke zelfgemaakte hapjes en drankjes. Verder organiseren we jaarlijks een ledendag of -weekend, waarbij er ruimte is om elkaar buiten de dansles om te leren kennen. Tijdens zo’n dag of weekend doen we van alles. Er wordt uiteraard lekker gedanst, soms onder leiding van een gastdocent. Maar daarnaast gaan we bijvoorbeeld ook wandelen, volgen we workshops, worden er spelletjes gespeeld en eten we gezellig samen. Ten slotte organiseren we elk seizoen een instuif met orkest in samenwerking met SIRU.